![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Теорія та історія соціальних комунікацій1. Назва наукової школи: «Теорія та історія соціальних комунікацій». 2. Дійсний науковий керівник школи: професор В.В. Різун. 3. Дата і місце заснування (на базі якої організації): інститут журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка, 2000 рік. 4. Засновник наукової школи: професор В.В. Різун. Офіційно школа зареєстрована 2000 року. Початок становлення сягає 1952 року, коли відбувся перший випуск факультету журналістики. У 1993 році відбулося відкриття Інституту журналістики на базі факультету журналістики. Серед фундаторів школи (ще на рівні факультету журналістики) такі відомі постаті, як Д. М. Прилюк, І. Н. Слободянюк, І. В. Прокопенко, М. М. Шестопал, П. М. Федченко, І. Р. Семенчук, О. К. Бабишкін, А. З. Москаленко. Станом на 2013 рік школу представляють 17 докторів наук, серед яких відомі в Україні та за кордоном професори Гоян О. Я., Іванов В. Ф., Мелещенко О. К., Пономарів О. Д., Різун В. В., Сидоренко Н. М., Чічановський А. А., Шумарова Н. П. та інші. До складу школи на сьогоднішній день входять також 60 штатних кандидати наук. 5. Науковий потенціал (не менше 5 докторів наук, не менше 10 кандидатів наук (штатні працівники університету або сумісники на 01.09.2013 р.).
6. Сучасний стан наукової школи. Популярність наукової школи. Школа працює над науковими проблеми соціальних комунікацій у сфері медіа: масово-іформаційної діяльності, медійного виробництва, видавничої справи і редакційного менеджменту, реклами та зв'язків з громадськістю, вітчизняного і світового журналістикознавства, формування професійних стандартів сучасного фахівця інформаційної діяльності в усіх галузях масової комунікації, моніторингу ЗМІ, медіаетики тощо. По новому осмислюється природа технологічно-комунікаційних процесів, умови впливу медіадіяльності на соціум, проблеми кваліфікації інформаційних процесів у структурі інформаційної діяльності – тобто все те, що визначає медіабізнес, медійні стандарти та медіаетику, в тому числі й інформаційну індустрію. У попередні роки, коли медіадослідження кваліфікувались як філологічні науки, внаслідок відповідної орієнтації об’єкта досліджень, увага дослідників змушено зосереджувалась лише на мовному та мовленнєвому функціонуванні медіа. Виявлення цієї проблеми спонукало до створення спеціального й окремого наукового напряму. Така діяльність науковою школою Інституту велася послідовно й системно; результатом цього стало відкриття у грудні 2006 року нової галузі наукового знання «Соціальні комунікації». Ця галузь охоплює 7 наукових спеціальностей, 5 з яких представлені в спецрадах Інституту журналістики. Відкриття нової наукової галузі вперше в пострадянських країнах свідчить не лише про системність і цілеспрямованість діяльності наукової школи Інституту журналістики, а й про глибоке теоретичне підґрунтя наукових, методологічних, організаційних ініціатив колективу Інституту.
7. Місце у світовій науці. Навчальні плани Інституту журналістики використовуються як основа для навчальних планів всіх 72-х відділень, факультетів та інститутів журналістики в Україні. Викладачі Інституту журналістики відповідно до Європейської програми Євросоюзу з журналістської освіти пройшли перепідготовку та стажування в ВВС (Велика Британія), Ірландії, Франції, Польщі, Інституті підвищення кваліфікації журналістських кадрів FOJO (Швеція). Інститут журналістики постійно є базою для роботи Науково-методичної комісії з журналістики та інформації при МОНМС України. Інститут журналістики більше 5 років має тісні контакти з факультетом політології та журналістики Познанського університету імені А. Міцкевича (Польща). 8. Міжнародні зв’язки. У 2012 році міжнародні зв’язки наукової школи охоплювали зокрема: Участь 5-ти викладачів у 12 міжнародній конференції «Європа 21 століття» (Слубіце, Республіка Польща), лютий 2012; Візит до Інституту журналістики завідувача відділу міжнародного співробітництва колегіуму «Сівітас» (Варшава, Польща) Юлії Лисик (квітень 2012); Тренінг для 7-ми викладачів інституту журналістики у Кальмарі та Стокгольмі (Швеція) (квітень-травень 2012); Візит керівника відділу комунікації Ватикану Клаудіо Марія Челлі, відкрита лекція для студентів Інституту (травень 2012 року); Відкрита лекція професора Університету Флорида (США) Вейна Ванти (вересень 2012 року); Проведення підсумкових тренінгів шведсько-українського проекту: «Викладання журналістики: завдання на завтра» (листопад 2012 року), у тренінгах взяли участь Клас Тур, тренер Інституту FOJO (Швеція), Вероніка Менжун, керівник проектів Інституту FOJO (Швеція), Даніель Свіден, керівник Інтернет-сайту газети «Афтонбладет» (Швеція); Проведення ІІ іспансько-українського форуму журналістики «Свобода слова та економічна незалежність як фактори розвитку ЗМІ» (листопад 2012 року), за участю Посла Іспанії в Україні пана Хосе Родрігеса Мояно, представників провідних іспанських та українських медіа. У листопаді 2012 року Інститут журналістики з офіційним візитом відвідав керівник факультету комунікації Стамбульського університету Айдемір Окай; за підсумками візиту досягнуто домовленостей про спільні наукові дослідження та публікацію результатів у наукових журналах обох університетів, а також про можливі форми обміну студентів спеціальностей «Реклама» та «Зв’язки з громадськістю». З 2013 року почала діяти програма подвійних дипломів для студентів магістратури з медіакомунікацій. За цією програмою студенти вчитимуться 2 семестри в Київському національному університеті імені Тараса Шевченка, а 2 семестри – в Познанському університеті імені А. Міцкевича (Польща) та отримують два дипломи про вищу освіту – КНУ і Познанського університету. 10 вересня 2013 року видатний філософ сучасності, професор Стенфордського університету, доктор філософських наук Френсіс Фукуяма провів в Інституті журналістики лекцію Затверджено вченою радою Інституту журналістики «11» вересня 2013р. Директор інституту В.В.Різун |
Анонс подій
|